Ga direct naar:
Het belang van een goede over ons pagina
Een over ons pagina is een erg belangrijke pagina op een website. Bijna iedere website heeft er wel een en meestal ziet dat er heel saai uit. Hoe vertel je nou op een goede en interessante manier waar je bedrijf voor staat en wat je doet. In deze blog leggen we je dat uit door middel van verschillende tips, die ervoor gaan zorgen dat jij precies weet hoe je een goede en interessante over ons pagina schrijft.
Waarom is de over ons pagina zo belangrijk?
Voordat we overgaan op de tips, willen wij eerst graag duidelijk maken hoe belangrijk het eigenlijk is. En ook waarom mensen dit eigenlijk bezoeken. Deze pagina is op de home pagina na, de meest bezochte pagina van de website. Dit geeft ook aan hoe belangrijk het is. Er zijn verschillende redenen waarom bezoekers jouw over ons pagina bezoeken. Zo kan het zijn dat ze graag willen achterhalen of jouw website wel betrouwbaar is, voordat ze daadwerkelijk overgaan tot aankoop.
Daarnaast kunnen bezoekers ook een kijkje nemen, om te bekijken of jouw website wel interessant genoeg is. Om een eventuele samenwerking aan te gaan. Maar er zijn ook gewoon bezoekers die willen weten waar jouw website over gaat en er meer over te weten willen komen. Vooral in de eerste 2 voorbeelden kan de over ons pagina het verschil maken of mensen een samenwerking met je aan willen gaan of niet.
Belangrijke regels bij het maken van een goede over ons pagina
Er zijn belangrijke regels die je zeker moet aanhouden bij het maken van een over ons pagina en die zijn als volgt.
De eerste regel is dat de pagina om de bezoeker draait. Dat klinkt gek, maar ondanks dat het een over ons pagina is, gaat hij nog steeds over de bezoeker. Het doel ervan is namelijk dat je de bezoeker wilt overtuigen. Je gaat inspelen op de verwachtingen en problemen van je bezoeker en op deze manier gaan ze deze dingen herkennen. Dat is de kracht van een goede over ons pagina.
De tweede regel is dat het tot een bepaalde actie leidt. De pagina moet niet een doodlopende weg zijn, maar leiden tot actie. Het is dus erg belangrijk dat er doorklikmogelijkheden zijn en een ‘’call to action’’.
Tip 1: Verdiep je in de bezoeker
Mensen die op jouw over ons pagina terecht komen, zijn vaak degenen die nog twijfelen om een samenwerking aan te gaan. Deze pagina zorgt er vaak voor, dat de bezoekers net over de streep worden getrokken, of juist net niet. Daarom is het belangrijk dat je onderzoekt wat de behoefte is van de bezoeker. Hierdoor vind je de juiste manier om iemand te triggeren en kan je de bezoekers net dat juiste zetje geven, waardoor ze tóch voor jou kiezen.
Tip 2: Maak de over ons pagina persoonlijk
De kracht van een goede over ons pagina is dat je het persoonlijk maakt. Laat weten wie er achter het bedrijf zit en schijf ook in de ik of wij-vorm. Weerspiegel je eigen persoonlijkheid erop. Houd je van humor? Laat dat terug komen in je website en pagina.
Tip 3: Houd het bij de feiten
In veel over ons pagina’s zie je dat hij vaak gevuld is met alleen maar goede dingen, zonder dat er bewijs voor getoond wordt. Bezoekers willen de feiten zien en aan jou de kunst om hier op de juiste wijze op in te spelen. Dus ben jij de goedkoopste? Bewijs het dan met bijvoorbeeld een afbeelding waar je alle prijzen met elkaar vergelijkt en ziet dat jij daadwerkelijk de goedkoopste bent. Dit zijn eyecatchers en hier houden de bezoekers van.
Tip 4: Benoem ook de nadelen
De over ons pagina hoeft niet alleen maar goede kwaliteiten te bevatten, vermijd dit juist. Het is niet erg om de nadelen te benoemen, ieder nadeel heeft z’n voordeel.
Tip 5: Beschrijf wat je bedrijf doet in de over ons pagina
Maak geen opsommingen, maar leg uit wat je werkwijze is en waarom je dat zo doet. Op deze manier weet de bezoeker wat hij van jou moet verwachten als hij voor jou kiest. Het is ook goed om aan te geven vanuit waar je werkt, of dit nou een groot bedrijf is of een klein pandje.
Tip 6: Maak jezelf niet groter dan je bent
Veel zzp’ers maken zich groter dan ze daadwerkelijk zijn, terwijl dit ook weer voordelen heeft waar bedrijven of mensen juist op zoek naar kunnen zijn. Zeg eerlijk wat je doet en kan, zodat je toekomstige klanten weten wat ze kunnen verwachten en niet voor verassingen komen te staan.
Tip 7: Laat zien wie je bent
Mensen die op je over ons pagina kijken willen natuurlijk weten wat je bedrijf doet en waar het voor staat. Maar dat is niet het enige. Ze zijn namelijk ook benieuwd wie er achter het bedrijf dit, dus zet vooral een foto van jou of je team erop. Het is hierbij belangrijk dat je jezelf bent op deze foto. Draag hier gewoon de kleding die je normaal ook zal dragen bij een acquisitie gesprek.
Tip 8: Zorg ervoor dat je conversie gericht bent
Conversie is het belangrijkste wat er is. Het liefst wil je van iedere bezoeker een klant maken. Daarom is niet alleen de over ons pagina cruciaal, maar ook de lay-out van je website. Straalt je website niet de professionaliteit uit die het zou moeten hebben? Dan sta je al met 1-0 achter en maak je het jezelf niet bepaald gemakkelijk.
Het belang van een goede over ons pagina: Het cruciale element voor bezoekersbeslissingen
Zoals je in deze blog hebt kunnen lezen is je over ons pagina een erg belangrijke pagina, waar je zeker de tijd en moeite voor moet nemen. Deze pagina maakt namelijk meestal het verschil in of de bezoeker over de streep wordt getrokken of juist niet. Kom je er niet uit om een goede ‘Over Ons’- pagina te maken? Dan helpen we je hier graag bij en neem dan vooral contact met ons op.